Paragrafen

Paragraaf 3 Onderhoud kapitaalgoederen

Verkeersvoorzieningen

Beleidskader
Uitgangspunt is het Neder-Betuws Verkeer- en Vervoerplan (NBVVP) dat in 2018 is vastgesteld. Het plan gaat over de verkeerscirculatie, de verkeersveiligheid, het openbaar vervoer, de fietspaden en de kwaliteit van de leefomgeving. De oplossingsrichtingen/-maatregelen in dit NBVVP zijn opgenomen in een uitvoeringsprogramma.

Speerpunten 2023
In 2023 is de asset verkeersvoorzieningen opgesteld en vastgesteld.
Een aantal actuele verkeersknelpunten is opgelost n.a.v. meldingen van inwoners. Er is onder meer parkeergelegenheid gerealiseerd aan de Oranjestraat te Ochten. Behalve fysieke maatregelen vonden er ook educatieve campagnes plaats, zoals de inzet van snelheidsdisplays, verlichtingscampagnes en de BOB-campagne.
Dankzij deelname aan de GO-RAL-concessie heeft Vattenfall het laadpaal-areaal in de gemeente uitgebreid. Het gaat zowel om palen op verzoek van inwoners met een elektrische auto, als pro-actieve palen (op strategische plaatsen, vooruitlopend op de toekomstige vraag).

Huidige stand van zaken
De gemeente Neder-Betuwe stimuleert de gewenste/noodzakelijke (auto)mobiliteit voor (economische) ontwikkeling. Deze automobiliteit mag niet leiden tot ongewenste effecten voor de verkeersveiligheid en de kwaliteit van de leefomgeving. Ook zetten we ons er voor in dat onze inwoners in plaats van de auto juist de fiets of het openbaar vervoer pakken. Dit draagt bij aan de bereikbaarheid en leefbaarheid van dorpskernen.
De gemeente werkt hiervoor samen in de Regio Rivierenland. Hiervoor is in 2023 het mobiliteitsplan  Regio Rivierenland 2023-2026 vastgesteld. Hierin wordt samengewerkt aan een bereikbare regio, met mobiliteit die veilig en schoon is en met oog voor goede leefbaarheid.

Deze pagina is gebouwd op 06/04/2024 13:58:36 met de export van 06/04/2024 13:52:02